Domeinnaam kopen

Als internet marketing bureau hebben wij regelmatig namen beschikbaar die niet meer nodig zijn voor onze online projecten.

Mogelijk bent u ook op een van onze projecten gestuit die te koop staan of geveild worden, en zoekt u informatie over ons bedrijf en de verdere gang van zaken.

Werkwijze en procedure bij aankoop van een van onze domeinnamen / websites

We stellen samen de verkoopprijs vast, excl. BTW. Hier komen voor u verder geen kosten meer bij, behalve voor het onderbrengen van uw domeinnaam bij een provider (kosten ca. 5-15 euro per jaar)

U ontvangt van ons een factuur en betaalt deze. Hierna ontvangt u per omgaande van ons een verhuiscode/token om de domeinnaam over te kunnen nemen. Uw provider weet wat hij hiermee moet doen.

Onze namen staan ook te koop via bemiddelingssites, zoals Sedo en Undeveloped. Deze fungeren als tussenpersoon, de kosten worden door ons betaald.

 

Werkwijze en procedure bij veilingen

Het verschilt per veiling of het bedrag incl. of excl. BTW is. De verkoper betaalt alle veilingkosten. Na aankoop ontvangt u van ons een geldige Nederlandse BTW-factuur zodat u de BTW kunt terugvorderen bij uw BTW-aangifte. Om mee te kunnen bieden bij Sedo is een Sedo Account nodig. Deze is volledig gratis. U kunt deze aanmaken via de volgende link indien u deze nog niet hebt: Sedo Account aanmaken

Hoe gaat het verder wanneer u een domeinveiling gewonnen hebt?

Indien u een veiling gewonnen heeft, ontvangt u een betaalverzoek van Sedo/Catawiki/Undeveloped. U maakt het geld over aan deze partij. Daarna wordt de domeinnaam aan u overgedragen. Pas wanneer de domeinnaam geheel in uw bezit is, wordt het geld uitbetaald aan de verkopende partij. Tevens ontvangt u een geldige BTW-factuur van uw aankoop zodat u de betaalde BTW kunt meenemen in uw BTW-aangifte, en uw aankoop in de boekhouding kunt verwerken.

Informatie over Adwords zoekvolume

Adwords is het advertentieprogramma van Google, die zoals u waarschijnlijk weet absolute marktleider is op dit gebied. De vermelde gegevens gaan over de term die in de domeinnaam beschreven wordt. Dus als het gaat om de domeinnaam goedkopeauto.nl dan hebben de gegevens betrekking op de term “goedkope auto”.
Het zoekvolume geeft aan hoe vaak er per maand op deze term wordt gezocht. Als er veel op de term gezocht wordt, dan is er ook een grotere kans dat uw domeinnaam spontaan ingetikt gaat worden. Tevens helpt de met de zoekopdacht overeenkomende domeinnaam om op de betreffende zoekopdracht hoog te scoren in Google, zodat er via Google en andere zoekmachines veel gratis bezoekers naar uw website komen. U kunt dit zelf controleren door bijv. in Google te zoeken naar koelkast of slaapbanken, u ziet dan op de eerste pagina ook koelkast.nl en slaapbanken.nl staan.
De CPC geeft aan hoeveel adverteerders bereid zijn te betalen per klik dus per geïnteresseerde bezoeker op hun website. Dit betekent ook dat wanneer u mede via een goede domeinnaam hoog in de gewone zoekresultaten weet te komen, u veel geld kunt besparen op uw Adwords budget.
De concurrentie indicatie van Adwords geeft aan hoeveel mensen er meebieden om te mogen adverteren op een bepaalde zoekterm. Als deze concurrentie hoog is, dan betekent dit vaak ook dat de CPC hoog is, soms hoger dan terug te verdienen valt. Mede via een goede domeinnaam kunt u echter alsnog bezoekers voor de betreffende zoekterm naar uw website krijgen via de “gewone” oragnische zoekresultaten, zonder 1 cent aan Adwords te hoeven betalen. Bovendien zullen klanten sneller klikken op een link die overeenkomt met hun zoekopdracht, dan op een willekeurige andere link. Dit heeft te maken met de betrouwbaarheid die u als bedrijf hiermee uitstraalt, een stukje online branding.