Cridea zet marketing automation in om uw prospects geautomatiseerd en op het juiste moment van waardevolle content en informatie te voorzien. Deze informatie zal uw prospect stapsgewijs meenemen van een oriënterende fase naar een aankoopbeslissing.

Misschien heeft u weleens gehoord van Marketing Automation, maar klinkt het nog erg onwennig en ingewikkeld. Uiteindelijk valt dit wel mee en gelukkig is er mooie Marketing Automation software die ons helpt. Waar het om gaat bij Marketing Automation is dat prospects verschillende fasen doorlopen en dat er verschillende contactmomenten zijn. Tussen die fasen maken wij een duidelijk onderscheid; de manier waarop we de prospect benaderen is in iedere fase anders.

4 fasen in Marketing Automation

De volgende fasen zijn duidelijk te onderscheiden bij een aankoopproces:

  1. See → prospects zijn bekend met het merk; de naamsbekendheid is aanwezig.
  2. Think → de prospect overweegt en is aan het onderzoeken en vergelijken.
  3. Do → de prospect wordt een koper.
  4. Care → we willen zorgen dat de koper/klant loyaal blijft.

Bouw een relatie op met uw prospect

Belangrijk in een salestraject is het vertrouwen dat een potentiële koper moet hebben in het bedrijf. Per bedrijf, product en dienst zal het verschillen hoe dit vertrouwen wordt verkregen, alhoewel voor ieder bedrijf geldt dat 7 tot 10 contactmomenten nodig zijn om het vertrouwen van prospects te krijgen. Uit onderzoek blijkt dat bij 7 tot 10 contactmomenten een soort conversatie ontstaat, met een relatie als gevolg. Die relatie is de belangrijkste sleutel tot het behalen van klanten.

Het antwoord om die relatie op te bouwen en het vertrouwen te winnen is Marketing Automation. Met Marketing Automation software en de juiste boodschap op het juiste moment, kunnen wij ervoor zorgen dat u die contactmomenten gemakkelijk behaalt. Ook kunnen wij zien in welke fase de prospect zich bevindt, om de juiste boodschap over te brengen. Wij halen de drempels bij uw prospects weg, zodat zij trouwe klanten worden. Voorbeelden van contactmomenten zijn:

  • een bezoek op uw website;
  • het downloaden van een document;
  • het inschrijven voor de nieuwsbrief;
  • de nieuwsbrief versturen;
  • een advertentie op Social Media;
  • een banner op verschillende websites;
  • een leuke actie mailen;
  • een telefoontje.

Ook wij hebben verschillende verkoopstrategieën gevolgd, maar het hebben van goede contactmomenten met behulp van Marketing Automation zorgt altijd voor succes. Wanneer gaat u uw salesplan goed aanpakken met hulp van een van onze marketeers? Of huur een van onze marketeers in om u niet alleen met marketing automation maar met al uw vraagstukken van dienst te zijn! Wij kunnen u ook met Google Marketing van dienst zijn.
Wij staan voor u klaar, bel ons op 0252-823012 of vul onderstaand formulier in.