Het ZZP marketingtraject van Cridea: hoe gaan onze marketeers voor u te werk?
De laatste tijd krijgen wij bij Cridea veel vragen van ZZP-ers en zelfstandig ondernemers over hoe het marketingtraject er voor hen concreet uitziet als de hulp van één van onze marketeers wordt ingeschakeld.
Uiteraard leggen wij dit graag aan u uit, zodat u een goed beeld heeft van onze manier van werken.
ZZP Marketeer inhuren via Cridea: al vanaf 2 dagdelen per maand
Wanneer u als zzp-er graag de marketingactiviteiten uit handen wilt geven aan ervaren marketeers omdat u nu eenmaal geen tijd hebt of niet weet waar u moet beginnen, bent u bij Cridea aan het juiste adres. Bij ons kunt u al vanaf twee dagdelen per maand een ervaren marketingspecialist inhuren om uw marketingactiviteiten uit te stippelen én uit te voeren.
Het marketing traject voor de zzp-er / zelfstandig ondernemer
Na het contact opnemen via 0252-823 012 of het contactformulier, doorloopt een van onze ervaren marketeers met u de volgende stappen om uw marketingdoelen te kunnen behalen.
1. Gesprek
-
- De marketeer en u starten met een gesprek waarin jullie de marketingdoelstelling(en) helder krijgen. Misschien is uw doel het verkrijgen van meer leads, het vergroten van uw zichtbaarheid of het starten van een social media campagne? Wat uw doel ook is: voor elk marketingaspect hebben wij een passende marketingspecialist in huis.
- Tijdens dit eerste gesprek brengt de marketingspecialist grofweg in kaart wat u als zzp-er voor ogen heeft, welke marketingactiviteiten u wellicht al inzet en waar uw kansen liggen met betrekking tot online marketing.
Direct een kennismakingsgesprek aanvragen lees hieronder hoe het daarna verder zal gaan
2. Plan van aanpak
- Onze marketeer maakt naar aanleiding van het kennismakingsgesprek een marketingplanning en een prognose van wat er moet gebeuren om uw doelen te bereiken. Dit plan is vrij uitgebreid en bevat onder andere:
- de belangrijke punten en te behalen doelen uit het kennismakingsgesprek
- het uitstippelen van een marketingstrategie, passend bij uw doelstellingen. Hierin licht de marketeer toe welke manier van marketing bij uw onderneming en doelen past. Denk hierbij aan online marketing via onder andere Google Ads, Sociale media, Facebook Ads of bijvoorbeeld een SEO/content strategie.
- een overzicht van de te ondernemen marketingactiviteiten, passend bij deze marketingstrategie.
- aanbevelingen met betrekking tot de meest effectieve social media kanalen voor het behalen van uw doelstellingen (bijvoorbeeld met Instagram, Pinterest, twitter, Facebook of LinkedIn)
- alvast enkele tips en handvatten om belangrijke zaken helder te krijgen of aan te scherpen.
- een tijdlijn met per maand de activiteiten die de marketeer voor u (of samen met u) kan uitvoeren om uw doel(en) te behalen.
- een schatting van de te werken uren per maand en de daarbij behorende (totaal)prijs
- Deze concept marketingplanning krijgt u toegezonden en zal de marketeer met u bespreken. Uiteraard is het marketingplan een vrijblijvend voorstel en kunnen er aanpassingen worden gemaakt voordat de marketeer voor u aan de slag gaat.
3. Uitvoering
- Na uw akkoord op het marketingplan gaat de marketeer voor u aan de slag. In de beginfase is hij veelal bezig met het oppakken van marketingactiviteiten die de hoogste prioriteit hebben. Denk hierbij aan: het inrichten van de gekozen social media kanalen, het maken van een planning voor nieuwe content, het actualiseren van uw website of webshop of het creëren van advertenties. Uiteraard is per onderneming verschillend welke werkzaamheden prioriteit hebben.
- De maanden na deze eerste fase bouwt de marketeer de activiteiten volgens de gemaakte planning uit, waardoor u altijd van tevoren weet wat er staat te gebeuren. U komt zo niet voor verrassingen te staan. Daarnaast wordt het aantal afgesproken uren nooit zonder kennisgeving overschreden en zal altijd gemotiveerd worden waarom het zinvol of nodig is om meer uren te besteden dan van tevoren ingeschat, mocht dit noodzakelijk zijn.
- Uiteraard evalueren wij regelmatig hoe het traject en de marketingactiviteiten verlopen en wordt gemeten of onze marketing-inspanningen inderdaad het gewenste effect hebben. De strategie kan altijd aangepast worden, mocht dit nodig zijn om de beoogde resultaten (zoals afgesproken tijdens het gesprek) te behalen.
Direct een kennismakingsgesprek aanvragen
Waarom als zzp-er een marketeer inhuren bij Cridea?
Omdat zzp-ers en eenmanszaken andere (veelal beperktere) marketingdoelen hebben dan MKB-ers, bieden wij hen een pakket op maat aan.
Onze marketeers voor zzp-ers zijn:
- Al in te huren vanaf 2 dagdelen per maand
- Maandelijks opzegbaar (u zit nergens aan vast)
- Ervaren marketingspecialisten
- In te huren op afstand of op locatie
- Scherp geprijsd.
Bent u als zzp-er geïnteresseerd in het inhuren van een ervaren marketeer via Cridea?
Neem dan direct vrijblijvend contact met ons op voor het inplannen van een kennismakingsgesprek of het stellen van al uw vragen over online marketing voor de zzp-er.
Bent u geen zzp-er, maar wilt u wel een ervaren marketingspecialist inhuren via Cridea? Dat kan natuurlijk ook! Het marketingtraject voor het MKB en grote ondernemingen publiceren wij binnenkort ook op deze website.
Wilt u direct geholpen worden? Bel dan 0252-823012 of neem direct contact met ons op.