Cridea Online Marketing sinds 2001

Cridea heeft in 15+ jaar een brede kennis opgedaan op het gebied van online marketing. In de loop der jaren hebben we eigen projecten gelanceerd, ZZP en MKB klanten resultaten laten boeken met hun online marketing, en via partnerships met top 500 bedrijven bijgedragen aan hun online doelstellingen.

Wat wij concreet voor u doen iedere maand leest u hier

Interview met Nils Buurman, eigenaar van Cridea

Kunt u kort iets over uzelf vertellen?

Ik ben Nils, eigenaar van Cridea. Ik heb in het verleden ook een hostingbedrijf gehad, maar nu dus al vele jaren een marketing bureau. Toen ik een hostingbedrijf had zag ik wat mijn klanten allemaal deden met hun website en online marketing, dacht ook wel dat dat soms beter kon, en leek het me leuk in marketing te verdiepen. Zo is mijn marketingbureau ontstaan.

Wat maakt jullie marketing bureau anders dan de andere?

Scherpe prijzen, die ook gewoon op de website vermeld staan. Veel andere marketingbureaus moeten veel moeite doen om aan klanten te komen. Dat heeft vaak te maken met dat prijzen erg hoog zijn, en ze werken met langdurige contracten, waardoor ze veel geld en tijd kwijt zijn aan het winnen van klanten omdat veel klanten afhaken op de kosten en contractduur. Wij geven weinig geld uit aan sales waardoor we een beter (goedkoper) aanbod kunnen doen wat zichzelf verkoopt.

Een ander belangrijk verschil is dat we veel ervaring in huis hebben. Hierdoor kunnen we beter inschatten wat resultaten zullen zijn, en deze resultaten ook behalen. Dit zorgt voor tevreden klanten. Kortom:

Meer resultaat voor een lagere prijs, en zonder dat je ergens aan vast zit

Welke successen heeft u behaald en hoe heeft u die behaald?

Je behaalt successen als je weet wat je moet doen en wat werkt. Ervaring is dus erg belangrijk. Iets nieuws uitproberen moet je niet doen met een project en geld van een klant. Doe dat met een eigen project en eigen geld en gebruik wat je geleerd hebt voor je klanten. Dan kun je ook je klanten van je kennis laten profiteren zonder dat zij voor de kosten opdraaien als het niet lukt.

Op ons Instagram account posten we regelmatig behaalde successen. Hieronder 2 voorbeelden:

Werkt u in teamverband of doet u dit alleen?

Ik begon alleen, maar kreeg teveel aanvragen van klanten. Daarom werk ik nu met een team van 6 mensen. Dat zijn marketeers, maar bijvoorbeeld ook een designer, fotograaf, etc. Deze mensen zijn ook allemaal ondernemers, zodat zij begrijpen hoe een ondernemer denkt en zich kunnen verplaatsen in het belang van rendabele doelstellingen/kosten/resultaten van een campagne.

Wat zijn uw langere termijn doelen en plannen als het gaat om uw carriere?

Ik vind het leuk om steeds weer nieuwe dingen te leren. Het kan dus goed zijn dat ik over 10 jaar weer wat anders aan het doen ben. Echter op dit moment beleef ik er veel plezier en voldoening aan om klanten te helpen met het behalen van resultaat uit hun online marketing.

Heeft u wel eens een fout gemaakt die gevolgen had voor het bedrijf?

Fouten worden overal weleens gemaakt. Maar ik vermijd graag risico’s dus grote gevolgen: nee.

Wat heeft hoge prioriteit binnen dit bedrijf?

Het behalen van resultaten voor de klant en de communicatie met de klanten. En heel belangrijk is eerlijkheid en transparantie. Duidelijke afspraken maken zodat een klant weet waar hij aan toe is en wat hij kan verwachten. Klanten horen veel liever realistische inschattingen die je waarmaakt dan gouden bergen die tegenvallen.  Klanten vinden het fijn als je kunt uitleggen waarom iets wel of niet werkt zoals verwacht. En als je van tevoren aangeeft dat er een kans is dat iets niet gaat werken, maar ook een kans dat het wel werkt.

Op welke manier heeft u het bedrijf veranderd?

Never change a winning team. En wie het onderste uit de kan wil krijgt het deksel op zijn neus. Ik verander dus niet snel iets als dingen gewoon goed lopen. Niet alles hoeft perfect te zijn, als het maar wel goed is en wij en de klant er tevreden mee zijn.

Kennis en ervaring

Ruime kennis en ervaring is aanwezig op het gebied van:

Online Marketing

– Strategie en planning
– Aansturing (online) marketing teams (extern en intern)
– Project management
– SEO
– SEA (Google Adwords)
– Social Media beheer en advertising
– Lead generatie
– Conversie optimalisatie
– Affiliate marketing
– Linkbuilding

Online Branding

– Merken en merkrecht
– Domeinnamen
– Display advertising
– Campagnes gericht op naamsbekendheid en branding
– Content management

IT en Webdesign / Development

– Aansturing developers, webdesigners en programmeurs
– HTML / PHP / SQL kennis aanwezig
– Conceptueel inzicht in programmeertalen en -mogelijkheden
– Aansturing technische teams (webhosting, databases, e-mail, SSL, etc.)

Hoe wij werken leest u hier

Neem vrijblijvend contact op als u een dienstverlener zoekt met deze expertise, we zijn u graag van dienst.

Renate Hospers

Als ondernemer komt er veel kijken bij het runnen van een bedrijf. Dan is het heel fijn om professionele support te krijgen. En dat is gelukt. Nils denkt met mij mee over mijn doelgroep, boodschap en strategie voor online marketing. Nils verstaat zijn vak goed, is positief kritisch en helpt me te focussen.
Cridea Online Marketing
5
2018-11-27T21:20:28+01:00
Als ondernemer komt er veel kijken bij het runnen van een bedrijf. Dan is het heel fijn om professionele support te krijgen. En dat is gelukt. Nils denkt met mij mee over mijn doelgroep, boodschap en strategie voor online marketing. Nils verstaat zijn vak goed, is positief kritisch en helpt me te focussen.

J. van Diemen, TATA Steel

Nils zijn kennis en ervaring is al meerdere keren van strategische waarde geweest. Hij plaatst zaken goed in perspectief en voorziet je altijd van waardevol advies.
Cridea Online Marketing
5
2017-10-31T07:14:44+01:00
Nils zijn kennis en ervaring is al meerdere keren van strategische waarde geweest. Hij plaatst zaken goed in perspectief en voorziet je altijd van waardevol advies.
5
2
Cridea Online Marketing