Zowel bij de bouw van een nieuwe website als bij het optimaliseren van een bestaande website, is de marketing & sales funnel een belangrijk middel om uw doelen te bereiken.

Wilt u een nieuwe website laten bouwen, of de conversie van uw bestaande website of webshop verbeteren? In de funnel komen bijna alle marketing aspecten samen en is dus een goed startpunt voor strategische groei!

Wat is een marketing funnel / sales funnel?

De online marketing funnel is een hulpmiddel om bedrijfsdoelen te halen. Het maakt de stappen die uw klant doorloopt inzichtelijk en dit helpt de customer journey te begrijpen, en de marketing middelen te optimaliseren. De funnel heeft een trechtervorm; de trechter begint groot en wordt steeds kleiner.

Hoe wordt een kijker een koper? Van lead naar sale.

  • Een deel van uw doelgroep weet van het bestaan van uw product of dienst af. Zij bevinden zich in de awareness fase. In deze fase is het belangrijk om top-of-mind te blijven bij deze groep, zodat als ze van plan zijn het product te gaan afnemen, zich uw naam zullen herinneren.
  • Wanneer het zover is dat de doelgroep concrete behoefte krijgt aan het product dat u en uw concurrenten leveren, ontstaat er concrete interesse. Uw doelgroep zal uw aanbod en dat van andere leveranciers willen bekijken en vergelijken, en moet overtuigd worden. Belangrijk is om hen in dit proces te helpen, informatie te bieden, en te overtuigen van de voordelen van uw bedrijf ten opzichte van de concurrent. Maak het hen eenvoudig en laagdrempelig om contact met u te zoeken!
  • Tenslotte zal de klant een aankoopbeslissing gaan nemen en wordt uw lead een sale. Vergeet niet om na de aankoop ook uw klant te blijven bedienen met goede service: Dit zorgt voor mond-tot-mond reclame en terugkerende klanten.

Hoe verwerken wij dit in de online marketing die we voor uw bedrijf doen?

Samen ontwerpen we een effectieve marketing funnel. Dit betekent dat we er voor zorgen dat voor elke fase waarin uw klant zich bevindt de klant via uw marketing uitingen krijgt waar op dat moment behoefte aan is. Dit helpt de klant om verder de trechter in te gaan en uiteindelijk richting een sale te converteren.

Dit kan er bijvoorbeeld als volgt uitzien:

  • Awareness: Het opbouwen van naamsbekendheid via advertentiecampagnes, en het top-of-mind blijven door te richten op Social Media volgers of nieuwsbrief inschrijvingen, of bijv. via remarketing.
  • Concrete interesse: Het creĆ«ren van kwalitatieve en informatieve content die de klant in staat stelt een goede afweging te maken. Via Google Ads richten op klanten die een aankoop in overweging nemen. Conversieverbetering van de website en bijv. contact formulieren.
  • Aankoopbeslissing: Het zorgen voor een eenvoudig aankoopproces in bijvoorbeeld webshop.

Zoals u ziet: Alle marketing aspecten komen hierin samen: Adverteren, uw boodschap en inhoud van de website, conversieverbetering, SEO, Social Media, etc.

Afhankelijk van de grootte van uw pakket kunnen wij hier basaal of uitgebreid aandacht aan besteden. In veel gevallen is het inhuren van een marketeer die zich bijv. 1 dag in de week met uw bedrijf bezighoudt, een goed uitgangspunt om hier serieus werk van te kunnen maken.

Maar ook wanneer u een kleiner bedrijf hebt, zit in al onze pakketten al conversieoptimalisatie, wat zich in de kern bezighoudt met het optimaliseren van uw funnel.

Laten we daarom het gesprek aan gaan: Wat is uw situatie en wat kan Cridea hier voor passende oplossing bij bieden? U kunt hier onze pakketten, inclusief de prijzen bekijken.

Stel het niet langer uit, en vraag middels onderstaand formulier een vrijblijvend gesprek aan.